søndag den 23. marts 2008

Marts måned gav stof til eftertanke!!!









Det seneste 1½ år har jeg gennem en fokuseret livstilsændring tabt mig 32 kilo .... jeg er glad og stolt .. men det betyder også at de trøjer og bluser der var på pindene må trevles op!!
endnu har jeg ikke kunnet tage mig sammen og hive pindene ud, men det skal til

Det drejer sig om 3 forskellige trøjer i mønstre fra Design Club, Karen Noe og Falkenberg!

Jeg har besluttet at det bliver i påsken pindene bliver hevet ud og trøjerne trevlet op i nøgler til en "Ommer"

Mærkeligt at det er så vanskeligt at begribe rent mentalt at jeg skal strikke i små str. nu efter et voksenliv med overvægt.

F.eks har jeg her i marts strikket Green Gable i garnet Merci (bomuld og uld) købt hos Nana - strikkede blusen uden strikkeprøve (mumle...mumle....små eder og småknurren...) for jeg er alt for doven og tilsyneladende også alt for dum til at få lavet strikkeprøver!
Resultatet var selvfølgelig at blusen blev for stor og løs ... og nu er den trevlet op igen!!

Som et plaster på såret, måtte jeg straks begynde en ny Green Gable... men denne gang med strikkeprøve og rette størrelse. Strikkede trøjen i det smukke Noro Garn, der hedder Flower Bed (merino, silke, cashmere). Denne gang lykkedes det og jeg er enpormt glad for blusen. Så jeg har besluttet mig at vende tilbage og strikke en til i Merci.

3 kommentarer:

Fríða sagde ...

for hulen da, Marianne! du er da slet ikke til at genkende! til lykke med det nye liv. og din Noro GG er bare virkelig flot.
kh.fra Island
Frida

Hanne, Randers sagde ...

Hej Marianne!
Hvor er det flot klaret med et sådant vægttab,og hvor SER DU ALTSÅ GODT UD. Skønne ting du får fremstillet, dejligt du er tilbage på bloggen, har savnet at kunne kikke forbi.
K.h. Hanne, Randers

Janne sagde ...

Hold da op hvor flot et vægttab, det må da være en fornøjelse at strikke nogle numre mindre end før.